donderdag 24 september 2015

Kryon: Vraag en Antwoord 524: Toekomstig onderwijs. / 24 september 2015 / Lee Carroll


524: Toekomstig onderwijs.
24 september 2015 / Lee Carroll
Vertaald uit het Engels door Henk Steur

VRAAG: Kryon, heb jij enig idee over wat de dichtbije (en niet zo dichtbije) toekomst van het onderwijs zal zijn?

ANTWOORD: Geen entiteit kan jullie de toekomst voorspellen maar wij kunnen jullie allemaal vertellen over de energie die gebaseerd is op wat jullie nu doen.

De potentiële toekomst van het onderwijs zal bij de volgende generatie beginnen. Het zal een dynamisch systeem zijn waarin de kinderen de lessen kunnen wijzigen terwijl het schooljaar loopt. 

Dit zal les voor les kunnen gebeuren. De leraar zal maar een doel hebben……. dat de kinderen bepaalde concepten leren voor het einde van het schooljaar en hij kan aantonen dat zij alles hebben geleerd dat van hen wordt verwacht.

Elke klas zal in staat zijn om te regelen hoelang dit gaat duren en hoeveel tijd elk concept of elke stap gaat duren, gebaseerd op wat de collectieve groep leerlingen beslist. Dit zal uiteindelijk zorgen voor een ontwikkelde klas waarin de studenten, gebaseerd op hun prestatievermogen uiteindelijk het leerjaar bepalen. De klassen die hun leerjaar sneller hebben beëindigd zullen ook een langere vakantie hebben.

Hieraan toegevoegd: de klassen zullen in staat zijn om andere studenten weg te sturen als die afbreuk doen aan hun leren en /of individueel degenen helpen die bijlessen nodig hebben. Dus in plaats van dat het systeem beslist wie er geschikt is voor een bepaald leerjaar, zullen de studenten dit doen.

Het zal een veel meer bekrachtigd systeem zijn dan het systeem dat jullie vandaag de dag hebben waarin het systeem alles voor de leerling bepaalt. In de toekomst zal de leerling het systeem bepalen.

Er zal geen chaos zijn zoals zovele opvoeders zouden kunnen voorspellen. Er gebeurt iets grappigs als jullie leiderschapsconcepten geven aan degenen die kunnen leiden: Zij gaan dit ook doen!!!

Kryon